Ecuador

1kommentarer

Sen vi lämnade Cali har vi hunnit med att vara i Popayán i två nätter, en ofrillig natt i pasto då vi inte fick tag i några bussbiljetter till Ipialés. I Ipalés gjorde vi ett kort stopp och åkte och kollade på en kyrka som är byggd mitt i en ravin. 
 
Kyrka i Ipialés 
 
Ipialés ligger 20-30 min från gränsen till Ecuador och sen är det ca 5 timmar ner till Quito där vi tänkte ha 2 dagar innan Otavalo för att de har en stor festival där första veckan i december. Där det är fest och tjurfäktning varje dag. Vi lyckades missa både tjurfäktningen och den stora festen. När vi verkar ha tagit fel på dagarna. Vi lyckades ändå festa till det lite väl hårt innan vi tog bussen upp till Otavalo på fredagen. 
 
Varje lördag i Otavalo är det det en marknad som är Sydamerikas största. Där det säljs allt från kor och grisar, armband, tröjor och färgade kycklingar!  
 
Färgade kycklingar på marknad i Otavalo.
 
Vi var på marknaden vi 8 tiden och man kan lätt slå ihjäl några timmar där med att bara gå och titta på allt och pruta på allt möjligt. Markus fick köpt en väska och jag lyckade få köpt en poncho till mig som jag egentligen inte ville ha utan som jag började pruta på och till slut var den nere från 29 dollar till 12,50. Och helt plötsligt stog jag där med en poncho.
 
 
Ett ynkligt lite hörn av Sydameikas största marknad. 
 
På eftermiddagen gick vi 6 km för att kolla på ett fågelcenter där de har flyguppvisningar av olika sorters hökar, örnar och Condorer som de tar hand om. 
 
Stor  Vithövdad Havsörn.
 
Harys hök
 
Nu är vi tillbaka i Quito och ska ha två dagar här innan vi tar oss neråt för att bestiga Cotapaxi på 5897 m. 
 Utsikt över gamla stan i Quito. 
 

1 kommentarer

Lisbeth

10 Dec 2012 21:34

Det kan väl vara gott o värma sig i en poncho... Otroligt vackra bilder!!!

Kommentera

Publiceras ej